Ask Alessia,  Italy,  Outfit,  Roma,  Spring

[:en]Aperitif Outfit[:it]Outfit Aperitivo in Primavera[:]

[:en]Spring is a magical season, I almost can’t recognize Rome with all these cherry blossoms. This post is dedicated to Carmen’s comment on the post Ask Alessia, thank you Carmen for asking to post an aperitif outfit. If anyone else wants to ask me what to wear, please feel free to get in touch with me and I’ll post an outfit on my blog as a response.  Now let’s see what Carmen said.

“¡Holà Alessia!
I’m an erasums student from Zaragoza (España). I leave in Milan and I’m attending Bocconi University. The other day I was invited to a well known elegant and italian APERITIVO!!! I don’t know how to dress it will be outside and here in Milan is getting warmer…it’s finally Spring!!!
So please help me!!!
Muchas gracias y buna suerte”

 

I was wearing:

Louis Vuitton Alma Monogram bag

H&M Hat

Aldo Shoes

[:it]La primavera è una stagione magica, Roma mi sembra quasi irriconoscibile con tutti questi ciliegi in fiore. Questo post è dedicato a Carmen, che ha commentato il post Ask Alessia, e la vorrei ringraziare per avermi chiesto come vestirsi per un aperitivo primaverile. Mi rivolgo alle lettrici: sentitevi libere di contattarmi per dei consigli su come vestirvi e anche voi riceverete un outfit come risposta! Nel prossimo post risponderò a Giulia, che mi ha chiesto come vestirsi per una festa di 18 anni. Vediamo cosa ha chiesto Carmen (il messaggio originale è in lingua inglese):

“¡Holà Alessia!

Sono una studentessa erasmus di Zaragoza (Spagna). Vivo a Milano e sto frequentando l’università Bocconi. L’altro giorno sono stata invitata in un famoso ed elegante APERITIVO italiano!!! Non so come vestirmi, sarà all’aperto e qui a Milano sta iniziando a fare più caldo…finalmente è Primavera!!!

Per favore aiutami!

Muchas gracias y buna suerte”

 

Sto Indossando:

Louis Vuitton Alma Monogram borsa

Cappello H&M

[:]

8 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow my blog with Bloglovin